نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است

  • کد خبر: ۱۶۰۵۴۸
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است
دانشمندان واضح‌ترین تصاویر از قمر دیموس مریخ را به نمایش گذاشتند. این تصاویر زمانی ثبت شد که یک فضاپیما از فاصله تنها ۶۲ مایلی (حدود ۱۰۰ کیلومتر) از کنار این قمر عبور کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - این تصاویر توسط کاوشگر «امید» (Hope) ماموریت مریخ امارات (EMM) در طی گذر‌های اخیرش از کنار دیموس ثبت شده است.

برای اولین بار این کاوشگر تا فاصله‌ی ۶۲ مایلی (۱۰۰ کیلومتر) به دیموس نزدیک شد و طی آن توانست تصاویر را ثبت کند. گذر آن شامل مناطقی در سمت دور قمر مریخ می‌شد که پیش از این امکان بررسی آن با چنین جزئیاتی وجود نداشت.

ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است

محققان دانش محدودی در مورد قمرهاب دیموس و فوبوس که بزرگترین قمر‌های مریخ هستند، دارند و مشاهدات جدید نشان دهنده گامی رو به جلو در دانش آن‌ها در مورد دیموس، جو، ترکیب، و منشاء آن و نقش آن در درک ما از مریخ به طور گسترده‌تر است.

برای مثال، محققان می‌گویند به نظر می‌رسد که این مشاهدات جدید نظریه‌ی دیرینه‌ای که در آن بیان می‌شد قمر‌های مریخ منشا سیارکی دارند را به چالش می‌کشد و در عوض به منشا سیاره‌ای اشاره می‌کند.

این یافته‌ها در مجمع عمومی اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) ارائه خواهد شد. در نتیجه‌ی این مشاهدات، فعالیت کاوشگر امید یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است

هزا المتروشی (Hessa Al Matroushi)، سرپرست علمی ماموریت مریخ امارات می‌گوید: ما از منشا فوبوس و دیموس مطمئن نیستیم. یک نظریه دیرینه این است که آن‌ها سیارک‌هایی هستند که در مدار مریخ به دام افتاده‌اند، اما سوالات حل نشده‌ای در مورد ترکیب آن‌ها وجود دارد. اینکه دقیقا چگونه آن‌ها در مدار‌های فعلی خود قرار گرفتند نیز یک حوزه مطالعاتی فعال است و بنابراین هر اطلاعات جدیدی که ما می‌توانیم در این دو قمر به خصوص دیموس که به ندرت مشاهده شده است، به دست آوریم، پتانسیل ایجاد درک جدیدی از قمر‌های مریخ را دارد. مشاهدات نزدیک ما تاکنون از دیموس نمایانگر منشا سیاره‌ای است.

امید تاکنون چندین پرواز نزدیک از دیموس انجام داده و به مشاهداتش از جو مریخ ادامه می‌دهد.

جاستین دیگان (Justin Deighan)، معاون ارشد علمی ماموریت مریخ امارات، می‌گوید: ما با امید فرصتی منحصر به فرد داریم تا ترکیب، ترموفیزیک و زمین‌ریخت‌شناسی دقیق دیموس را با این مشاهدات جدید مشخص کنیم.

ما انتظار داریم که درک بهتری از منشا و تکامل فوبوس و دیموس ایجاد کنیم و درک اساسی خود را از این دو قمر مریخ ارتقا دهیم.

منبع: ایسنا به نقل از دیلی‌میل

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->